Pályázati hirdetmény
Tatabánya Megyei Jogú Város Önkormányzata nyilvános pályázatot hirdet a Tatabánya Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 112/2016 (IV.28.) sz. határozata, valamint az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodásról szóló 8/2011. (II.25.) számú rendelete alapján,
a Tatabánya területén lévő építési telkek értékesítésére
Pályázat célja:
A pályázat célja a Tatabányán otthonteremtés céljából letelepedni kívánók támogatása önkormányzati tulajdonú lakócélú telkek kedvezményes megvásárlásával. Elősegítve ezzel a lakócélú ingatlanok építését, továbbá csökkenteni az évek óta tartó lakáshiányt.
Az érintett ingatlanok körét, elhelyezkedését az 2. számú melléklet tartalmazza.
Pályázat benyújtásának határideje: 2024. december 12. csütörtök 9:00.
Pályázat benyújtásának helye és módja:
Tatabánya Megyei Jogú Város Önkormányzata Gazdaságfejlesztő Szervezete Nonprofit Kft. (2800 Tatabánya Szent Borbála út 1.)
A borítékon a pályázó, mint feladó neve és címe mellett a következő szöveget is fel kell tüntetni: „Pályázat a/az ……….. hrsz-ú építési telekre”
Nyilvános pályázati hirdetmény közzétételét követően a pályázónak írásos ajánlatot kell az Önkormányzathoz benyújtania, melynek tartalmaznia kell konkrétan a megvásárolni kívánt területet, annak nagyságát, a megajánlott vételárat és a terület hasznosítására vonatkozó elképzeléseket is.
A pályázat tárgya:
Az értékesítésre szánt építési telkek Tatabánya területén találhatóak:
Amennyiben a megvásárolni kívánt ingatlanon telekalakítás szükséges, a nyertes pályázókkal először adásvételi előszerződést tudunk kötni. A végleges adásvételi szerződés aláírása az ingatlan nyilvántartásban történő kialakulást követő 30 napon belül történik.
Vételár:
A pályázónak nyilatkoznia kell a meghirdetetett megajánlható vételár legkisebb összegének elfogadásáról. Az egyes telkekre vonatkozó minimum megajánlható vételárakat a 2. számú melléklet tartalmazza.
Az önkormányzat, mint tulajdonos fenntartja azon jogát, hogy azonos ajánlat esetén az ajánlattevők részvételével versenytárgyalást tart és a legmagasabb árat ajánlók közül hirdet győztest, illetve esetlegesen nem hirdet eredményt.
Telekvásárlási kedvezmény:
A vételárból vásárlási kedvezményt kaphat az a pályázó, aki az adásvételi szerződésben vállalja, hogy az adásvételi szerződés megkötésétől számított 3 éven belül a megvásárolt ingatlanon lakócélú ingatlant valósít meg, a megvalósult létesítmény(ek)re használatbavételi engedélyt szerez.
A vételárból adható kedvezmény mértéke: magánszemélyek esetén a telek nettó vételárának 33 %-a, gazdasági társaságok/vállalkozások esetén a telek nettó vételárának 20 %-a.
Vételi ajánlatot a kedvezmény nélküli árra kell tenni! A feltételek teljesítése és nyertesség esetén a szerződésben már a kedvezménnyel csökkentett vételár kerül megjelölésre.
A jelen pályázati felhívás alapján nyújtott támogatás csekély összegű támogatásnak minősül, amelyet kizárólag az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352, 2013. 12.24. 1.o) (a továbbiakban 1407/2013/EU bizottsági rendelet) szabályai alapján lehet nyújtani. Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 2. cikk (2) bekezdése szerinti, egy és ugyanazon vállalkozás részére a folyó pénzügyi évben, valamint az azt megelőző két pénzügyi év során az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján odaítélt csekély összegű támogatások bruttó támogatástartalma tagállamonként nem haladhatja meg a 200.000 eurónak, közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző vállalkozások esetében a 100.000 eurónak megfelelő forintösszeget, figyelembe véve az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikkének (8) és (9) bekezdését is. [Az átváltásnál az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 35. §-a alapján kell eljárni.]
Fúzió és felvásárlás esetén valamennyi, a korábbi vállalkozásoknak nyújtott csekély összegű támogatást figyelembe kell venni annak meghatározása érdekében, hogy bármely, akár az új, akár a megszerzendő vállalkozásnak nyújtandó új, csekély összegű támogatás meghaladja-e a vonatkozó felső határt. A fúziót vagy felvásárlást megelőzően jogszerűen odaítélt csekély összegű támogatás ezt követően is jogszerű marad.
Ha egy vállalkozás két vagy több külön vállalkozásra válik szét, a szétválást megelőzően nyújtott csekély összegű támogatást az eredetileg a támogatásban részesülő vállalkozásnak kell betudni, amely elvben azonos azzal a vállalkozással, amely a csekély összegű támogatással támogatott tevékenységeket átvállalta. Ha erre nincs lehetőség, a csekély összegű támogatást saját tőkéjük – a szétválás tényleges időpontjában érvényes – könyv szerinti értéke alapján arányosan el kell osztani az új vállalkozások között.
Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján nyújtott csekély összegű támogatás az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2012. április 25-i 360/2012/EU bizottsági rendeletnek (HL L 114., 2012.4.26., 8. o.) megfelelően nyújtott csekély összegű támogatással a 360/2012/EU bizottsági rendeletben meghatározott felső határig halmozható. Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás más csekély összegű támogatásokról szóló rendeleteknek megfelelően nyújtott csekély összegű támogatással az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikkének (2) bekezdésében meghatározott felső határig halmozható.
A csekély összegű támogatás nem halmozható azonos támogatható költségek vonatkozásában vagy azonos kockázatfinanszírozási célú intézkedés vonatkozásában nyújtott állami támogatással, ha a támogatások halmozása túllépi bármely csoportmentességi rendeletben vagy a Bizottság által elfogadott határozatban az egyes esetek meghatározott körülményeire vonatkozóan rögzített maximális intenzitást vagy összeget.
A támogatottnak az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 5. cikkének (1) bekezdése figyelembevételével – az ott meghatározott feltételek teljesítésének megállapítására alkalmas módon – nyilatkoznia kell a részére a támogatás odaítélésének évében és az azt megelőző két pénzügyi évben nyújtott csekély összegű támogatások támogatástartalmáról.
A támogatott kijelenti, hogy – az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikke (2) bekezdésének kivételével – a támogatást nem használja az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikkének (1) bekezdésében meghatározott kivételek szerinti célokra, továbbá – az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikk (2) bekezdésének megfelelően – közúti kereskedelmi árufuvarozás ellenszolgáltatás fejében történő végzése céljából teherszállító jármű vásárlására.
Kizárt ágazatok/tevékenységek:
Amennyiben egy vállalkozás a fenti a-c) pontokban említett ágazatban, valamint az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alkalmazásának hatálya alá tartozó ágazatokban egyaránt végez tevékenységet az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szabályait csupán ez utóbbi ágazatra vagy tevékenységre tekintettel nyújtott támogatásokra kell alkalmazni – feltéve, hogy a támogatást nyújtó megfelelő eszközökkel biztosítja – úgymint a tevékenységek szétválasztása vagy a költségek megkülönböztetése -, hogy a rendelet hatálya alól kizárt ágazatokban végzett tevékenységek nem részesülnek az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatásban.
A támogatáshoz kapcsolódó iratokat az odaítélést követő 10 évig meg kell őrizni, és a támogatást nyújtó ilyen irányú felhívása esetén a támogatott köteles azokat bemutatni.”
Fizetési feltételek:
Amennyiben a megvásárolni kívánt ingatlanon telekalakítás szükséges az adásvételi előszerződés megkötésekor 20 % foglaló fizetése szükséges, a fennmaradó vételárat az ingatlan nyilvántartási átvezetést követően a végleges adásvételi szerződés megkötését követő 30 napon belül kell teljesíteni. Végleges telekméret esetén a vételár kifizetését az adásvételi szerződés megkötését követő 30 napon belül kell teljesíteni.
Járulékos beruházások:
A telkek a jelenlegi közművesítési szinten kerülnek értékesítésre. Hiányzó közművek kiépítése a vevő feladata.
Egyéb feltételek:
Nem kaphat kedvezményt:
A pályázatnak tartalmaznia kell:
A pályázatbontás helye:
Tatabánya Megyei Jogú Város Önkormányzatának Gazdaságfejlesztő Szervezete Nonprofit Kft., 2800 Tatabánya Szent Borbála út 1.
A pályázatbontás ideje: 2024. december 12. csütörtök 9:00.
A pályázatok bontásakor csak a pályázatot benyújtó személyek, illetve azok meghatalmazottjai
(pályázóként összesen legfeljebb 2 fő) lehetnek jelen. A pályázók személyazonosságát erre alkalmas igazolvánnyal, nem természetes személy képviselője esetén továbbá cégkivonattal és aláírási címpéldánnyal, meghatalmazott esetén közokiratba vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt meghatalmazással kell igazolni.
A pályázat nyertese:
A pályázat nyertese a legmagasabb vételárat megajánló pályázó, és akit Tatabánya Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének Gazdasági Lakásügyi és Turisztikai Bizottsága annak hirdet ki.
A pályázatok bontását követően az értékesítésről Tatabánya Megyei Jogú Város Közgyűlésének Gazdasági Lakásügyi és Turisztikai Bizottsága soron következő ülésén dönt.
Az önkormányzat, mint tulajdonos fenntartja azon jogát, hogy azonos ajánlat esetén az ajánlattevők részvételével versenytárgyalást tart, illetve esetlegesen nem hirdet eredményt.
Az adásvételi szerződés a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. Törvény 14.§ (2) bekezdésben foglaltak alapján léphet hatályba.
A pályázati kiírás kapcsán részletes információ kérhető:
Tatabánya Megyei Jogú Város Önkormányzatának Gazdaságfejlesztő Szervezete Nonprofit Kft. irodájában az alábbi címen:
2800 Tatabánya Szent Borbála út 1, (régi posta épülete, volt Ságvári E. út 4. – Bejárat az épület mögötti parkolóból) vagy telefonon és e-mailen: tel.: 34/785-580, Rózsa László 30/217-3888, e-mail: rozsa.laszlo@gfsz.hu,
Tatabánya Megyei Jogú Város Önkormányzatanovember 7